Een nieuwe inlogmethode bij RMC
Toelichting nieuwe inlogmethode
Recentelijk was het mogelijk om in te loggen met uw pasnummer en geboortedatum. Wij delen u graag mee dat wij onze inlogmethode gaan wijzigen naar e-mailadres en wachtwoord. Wij leggen graag stap voor stap uit welke handelingen u dient te verrichten om de nieuwe inlogmethode te activeren.
- Open onze MijnRMC app
- Voer uit pasnummer en wachtwoord in en klik op Aanmelden
- Voer uw e-mailadres in dat u wilt gebruiken in de app om te kunnen reizen met RMC
- U ontvangt e-mail van RMC, waarin u uw e-mailadres kunt valideren.
- Zodra uw e-mailadres is gevalideerd kunt u direct een nieuw wachtwoord aanmaken.
- Gelukt! U heeft de nieuwe inlogmethode geactiveerd en kunt weer gebruik maken van onze app om een rit te reserveren of uw resterende kilometerbudget in te zien.
Veelgestelde vragen
Help, ik krijg de e-mail niet binnen!
Controleer allereerst uw SPAM map in uw e-mail. Omdat er een verificatielink in de mail zit, kan het zijn dat uw e-mailprovider de mail aanmerkt als SPAM. U kunt het proces nogmaals starten door uw pasnummer en geboortedatum (DDMMYYYY) in te vullen in het inlogscherm. Het verificatieproces start dan opnieuw.
Ik heb de verificatiemail niet ontvangen, wat nu?
Controleer uw spam map in uw e-mail. Mogelijk is de mail met verificatielink, daarin terecht gekomen. Indien deze mail niet in uw spam/inbox staat vragen we u om contact op te nemen met onze klantenservice via 010 – 208 58 55.
Wij bezitten twee passen in één huishouden. Kunnen we dan van account wisselen in de MijnRMC App?
Nee, het wisselen tussen accounts is niet mogelijk. Zodra je bent ingelogd, kun je een rit boeken op dat account met bijbehorend pasnummer. In het geval dat u twee passen heeft en maar één toestel dient u eerst uit te loggen en vervolgens opnieuw in te loggen met het tweede account. Ingelogd blijven met beide accounts is niet mogelijk.
Kan ik mijn facturen inzien?
Dit is op dit moment helaas nog niet mogelijk. We werken aan de ontwikkeling van deze functionaliteit en houden u op de hoogte, zodra deze functionaliteit beschikbaar komt.
Ik zie geen voertuig – die mij komt ophalen – in de app.
Het volgen van voertuigen is mogelijk bij onze eigen voertuigen. Het kan voorkomen dat u wordt opgehaald door een voertuig van een partnercentrale. Deze voertuigen zijn gecontroleerd en voldoen aan al onze eisen, maar in sommige gevallen zijn wij genoodzaakt, bijvoorbeeld bij drukte, om externe voertuigen in te huren. De voertuigen van de partnercentrale heeft geen technische koppeling met onze systemen.
Kan ik mijn resterende kilometerbudget inzien?
Ja, dat is mogelijk. Indien u vanuit de gemeente een kilometerbudget toegekend heeft gekregen dan kunt u uw resterende reissaldo inzien via het menu ‘Uw profiel’ in de app. Zodra uw reissaldo minder dan 250 kilometer bedraagt dient u via de gemeente opnieuw reissaldo aan te vragen.
Kan ik via de MijnRMC App een machtiging tot automatische incasso afgeven?
Het is op dit moment alleen mogelijk om via de website een digitale incassomachting af te geven. Zodra u via desktop inlogt hebben wij voor u de machtiging voor zover mogelijk al ingevuld.
We verzoeken u uw e-mailadres en IBAN-nummer in te vullen en digitaal uw handtekening te zetten.
Ik heb nog geen wachtwoord, maar ik dien wel een wachtwoord in te vullen. Wat nu?
Als standaard gebruiken wij uw geboortedatum. Vul hier uw geboortedatum in de volgende notatie: DDMMYYYY. U kunt de tussenliggende streepjes achterwege laten. Als voorbeeld: 5 juli 1970 wordt 05071970. Vervolgens kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken.
Mobiliteit is vrijheid!
Blijf op de hoogte en
schrijf je in voor onze nieuwsbrief!


Hier vindt u ons:
- RMC Rotterdam
- Vareseweg 21-29
- 3047 AT, Rotterdam
- RMC Amsterdam
- Sloterweg 787a
- 1066 CA, Amsterdam
- 020 - 2265075