Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je vragen over de nieuwe inlogmethode van bij RMC? Klik dan hier.
Deze kan alleen bij het WMO loket van uw gemeente worden opgevraagd.
Via de website mijn-aov.nl als u klant ben van het AOV uit Amsterdam. Bent u klant van het WMO vervoer uit Diemen, Uithoorn, Ouder-Amstel, Amstelveen of Aalsmeer dan kan u dit doen op mijnrmcvervoer.nl.
Lukt het niet online mag u het formulier telefonisch aanvragen bij de gebruikelijke telefoonnummers.
Wilt u een andere indicatie aanvragen, zoals een Kamer tot Kamer-service of een ander soort gelijke indicatie, dan kan u hiervoor terecht bij het WMO loket van uw gemeente.
U kunt contact opnemen met de Klantenservice als u iets bent kwijt geraakt tijdens de rit of u kunt het mailen naar klantenservice@rmc-nederland.nl.
Wij streven ernaar om binnen 5 werkdagen uw melding of klacht samen met u afgehandeld te hebben. Tijdens het proces van uw melding is het mogelijk dat wij contact met u opnemen.
U kunt telefonisch contact opnemen met de klantenservice 020 890 000 (optie 4) of uw klacht mailen naar klantenservice@rmc-nederland.nl. Wij zullen de rit onderzoeken en met daaruit gekomen uitslag u op de hoogte brengen.
Telefoonnummer kan telefonisch via de klantenservice gewijzigd worden of via de app.
U kunt een verzoek indienen via het WMO loket bij uw gemeente, deze zal kijken of u in aanmerking komt
Nee, daar is het woonwerk verkeer voor bedoeld. Dat kunt u via uw werkgever aanvragen.
RMC en TCA nemen telefonisch contact met u op. Zorg dat u opneemt! Als u niet opneemt, hoeft hij u niet op te halen.
BOLT stuurt SMS via berichten
Dit kunt u doorgeven bij uw eigen gemeente. Wij krijgen een seintje van de gemeente en voeren automatisch de wijzigen door.
Gecondoleerd met het verlies. We vragen u om contact op te nemen met de gemeente. Vervolgens krijgen wij bericht van de gemeente en zullen de wijziging doorvoeren.
Veelgestelde vragen over de nieuwe inlogmethode
Vanaf 28 april 2025 rollen wij onze update uit in onze apps en kunt u een update van onze app verwachten.
Controleer allereerst uw SPAM map in uw e-mail. Omdat er een verificatielink in de mail zit, kan het zijn dat uw e-mailprovider de mail aanmerkt als SPAM. U kunt het proces nogmaals starten door uw pasnummer en geboortedatum (DDMMYYYY) in te vullen in het inlogscherm. Het verificatieproces start dan opnieuw.
Controleer uw spam map in uw e-mail. Mogelijk is de mail met verificatielink, daarin terecht gekomen. Indien deze mail niet in uw spam/inbox staat vragen we u om contact op te nemen met onze klantenservice via 010 – 208 58 55.
Nee, het wisselen tussen accounts is niet mogelijk. Zodra je bent ingelogd, kun je een rit boeken op dat account met bijbehorend pasnummer. In het geval dat u twee passen heeft en maar één toestel dient u eerst uit te loggen en vervolgens opnieuw in te loggen met het tweede account. Ingelogd blijven met beide accounts is niet mogelijk.
Dit is op dit moment helaas nog niet mogelijk. We werken aan de ontwikkeling van deze functionaliteit en houden u op de hoogte, zodra deze functionaliteit beschikbaar komt.
Het volgen van voertuigen is mogelijk bij onze eigen voertuigen. Het kan voorkomen dat u wordt opgehaald door een voertuig van een partnercentrale. Deze voertuigen zijn gecontroleerd en voldoen aan al onze eisen, maar in sommige gevallen zijn wij genoodzaakt, bijvoorbeeld bij drukte, om externe voertuigen in te huren. De voertuigen van de partnercentrale heeft geen technische koppeling met onze systemen.
Ja, dat is mogelijk. Indien u vanuit de gemeente een kilometerbudget toegekend heeft gekregen dan kunt u uw resterende reissaldo inzien via het menu ‘Uw profiel’ in de app. Zodra uw reissaldo minder dan 250 kilometer bedraagt dient u via de gemeente opnieuw reissaldo aan te vragen.
Het is op dit moment alleen mogelijk om via de website een digitale incassomachting af te geven. Zodra u via desktop inlogt hebben wij voor u de machtiging voor zover mogelijk al ingevuld.
We verzoeken u uw e-mailadres en IBAN-nummer in te vullen en digitaal uw handtekening te zetten.
Als standaard gebruiken wij uw geboortedatum. Vul hier uw geboortedatum in de volgende notatie: DDMMYYYY. U kunt de tussenliggende streepjes achterwege laten. Als voorbeeld: 5 juli 1970 wordt 05071970. Vervolgens kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken.